Ok. Uppdatering. Hittade inget akvarium jag ville ha (alla är så höga och plastiga?) så jag bestämde mig för att silikona om.

Skar bort allt silikon förutom mellan rutor, försökte "gröpa ur" lite emellan också. Skrapade med rakblad, dammsugade, rengjorde med kemiskt ren aceton längs fogarna 2 gånger, lade strängar (började på botten) och tryckte till/slätade ut med akvariegodkänd silikon. Härdade 3 dagar. Testade igen att fylla upp burken i badrummet, stod 2 dagar på papper utan synbara läckor. Tömde nästan allt vatten, lyfte över akvariet till den tilltänkta akvariebänken. Just som jag börjar fylla på med sand så ser jag en fläck UNDER SAMMA HÖRN SOM TIDIGARE. Tömmer och flyttar akvariet igen till närmsta bord och ställer det på tidningspapper igen - inga synliga läckor. Jag har därefter försökt provocera hörnet, fyllt med vatten och tryckt omkring för att hitta var silikonet kan vara otätt, men jag hittar ingenting!

Någon som varit med om liknande? Det är nästan som att akvariet läcker några droppar efter att jag flyttar det, men inte alltid? Är mitt akvariebord förhäxat eftersom det alltid läcker när det ställs där (bänken är vågrätt osv).

Vill tillägga att jag silikonade om allt, inte bara längs botten.