[QUOTE=miiaoo;n2378192]Finfin video! Å jag håller helt med om det där med att packa ner julen... :p

Kul att du säger alla namn, det är inte alltid så lätt att hitta namnen på dem man sett i någon växtkar. Appropå din andra tråd så måste jag nog genast få tag på Wahlstadboken. Låter spännande och jag kanske är sugen på att testa jag med. Har haft 2 lowtech innan. Ett med killis och ett med [SIZE=8px]kräftor, (olagliga sånna). [/SIZE][SIZE=12px]Men väldigt söta. Och perfekta i lowtech med bara en skrivbordslampa över och inget annat. Dock hade jag typ sjöstenssand eller nåt på botten då och inte jord, men är intresserad av att hitta alternativ till alla fina ADA produkter som ju är rätt kostsamma.[/SIZE]

Har du planer på nåt mer växtkar och i så fall, vad hade du valt för botten?
Jag gillar Björns tankar om torv och lera även om det är "ute" numera när aquascaping verkligen är inne och med det följer alla möjliga och omöjliga additives och substrat. Jag fattar att ju mer specialgrejjor desto roligare för den som verkligen går igång på sånt, men det är nog inte riktigt min grejj. [/QUOTE]

Jag har bestämt att köra lera i botten av karet. Ingen jord. Jag testar så får jag se. Jag kommer köra på kattsand, jag har haft det i tre andra kar och varit nöjd så varför byta när det funkar bra :-)

Inga pumpar eller värmare vad jag känner just nu. Jag kommer också köra lite tropica i botten som gödning.