Att böka i sanden hjälper tyvärr inte, för det första har jag ingen sand utan soil, som snarare släpper ur sig en massa ämnen när man bökar vilket kan ge ännu mer obalans gissar jag på. Har dessutom två ancistrus i akvariet. Mer än så bökar jag aldrig, för att behålla så naturlig balans som möjligt. Dessutom är det ett växtnano, så botten är täckt med bottentäckande växter. :-) Jag har däremot teorin att cyanon skiter fullständigt i om man bökar haha... Har ju varit nere och plockat bort cyanon i en evighet och den fortsätter ändå att komma tillbaka efter ett par dagar... Allt annat här som ni nämner har jag ju redan provat (förutom att tillsätta något medel). Men ikväll får jag hem happylife-medlet mot cyano, så ska testa det och fortsätta byta vatten enbart varannan vecka. Svårt det här med att eventuellt dra ned på pmdd och ljus mer, då trivs ju inte växterna och om inte de tar sig så tar ju cyanon över ännu mer. Har nu beställt en massa snabbväxande växter också, så förhoppningsvis ska de hjälpa till att konkurrera ut cyanon också...