Hej,
Fisheye här som lånar sonens eller familjens guldmedlemskap i namnet Zvärd.
Det var tveklöst som så att möjligheten att läsa mer unika artbeskrivningar vad det som gjorde att sonen ville bli guldmedlem. Att läsa, på begriplig svenska på ett strukturerat sätt om de olika arterna är bra för många. . Hade vi betalt summan om det inte fanns? Tveksamt. Hade det kommit från zvärds veckopeng så hade han nog inte betalat och jag har tyckt att det varit en bra informationskälla för honom.
Jag, fisheye, tycker det är bra med dessa artbeskrivningar - och inte minst sökguiden som jag i så fall skulle tycka vara mer av medlemsorienterad. För mig som vuxen och van nätanvändare och flyhänt på andra språk så använder mig av andra resurser som ett komplement. Zoopet blir ofta en bra start till informationssökandet - men sällan det slutgiltiga. Många texter för arterna är påtagligt lika.
Jag tycker att man eventuellt skulle erbjuda alla artbeskrivningar, men låta goldmedlemmar utöka beskrivningarna.

Något jag ofta saknat är en sektion: [arten] passar särskilt bra med [art; art; art; art]. [arten] bör undvikas att sätta samman med [räkor; fiskar under 2 cm;art; art]. Eller andra lite mer bidragande stöd för hur man ska inreda kanske mer om hur olika medlemmar gjort.

Jag tycker kanske att zoopet skulle låta någon exjobbare på chalmers/KTH göra en användarstudie/behovsanalys/interaktionsdesign antingen på den loggstatistik som Kjell kan hänvisa till eller direkt med en mindre grupp entusiastiska akvarister (+ Kjell & co). Själv skulle jag kunna tänka mig handleda ett sådant. Jag är övertygad om att man på kort tid skulle kunna hitta bättre och mer spännande tjänster att erbjuda "goldisar".

Fisheye