Jag kollar inte heller pris, ja under rimliga förutsättningar då men när det handlar om den fisk jag har och vill ha så vet jag ju att den är inte 'dyr', dvs det är ingen risk jag inte har råd att betala.
Däremot, så jag betalar faktiskt ogärna ett högt pris (även om jag har råd med det etc) om det BARA är för att skapa en hög avans t ex. Dvs jag vill inte betala 50% över 'normalpris' för att köpa en fisk hos den stora kedjan som inte bryr sig. Medan jag utan att blinka skulle kunna betala 200% över 'normalpris' i den lilla bra butiken som jag känner förtroende för och som hjälper mig.
Men det olyckliga är ju att det är så svårt att veta som sagt. Får gå på som du säger 'känsla och förtroende'. För även om man tar med få råd, kunnande osv i det hela, så är det ju lika svårt som en amatör att veta om råden är rätt eller fel. I mitt fall så det som gjorde största skillnaden för valet var eg engagemanget. Att lilla butiken frågade frågor, stora bara 'slog in fisk i kassan'. Dock så lilla butikens råd är iaf i vissa fall 'tvärtemot' vad jag kan läsa t ex här. Men nånstans får man väl sas 'köpa konceptet' och välja att ha förtroende för en butik eller att inte ha det?