Oki. Jag ska ju inte byta.
Det stora karet är på ca 150 - 160 l och innehåller just nu 100 liter vatten och ½ dl salt, samt lite polysperma och sessiliflora. Samt två i princip döda vallisneria. Det ska jag plantera ner mer växter i, ha i lite mer grus, fylla på ca 50 liter vatten till, sätta i en större pump, bättre lyse och ha i vattenberedningsmedel i imorgon tänkte jag. Det är under uppstart alltså. Hade tänkt ha i vattenberedningsmedel då med. Men kan ju ha i pmdd i övermorgon då.
Ska jag ha i pmdd i lilla karet med? Där slet jag upp vallisneriorna. Där finns sessiliflora, svärdsplanta (som ancistrusen käkat lite på men som annars mår bra), nåt jag inte minns vad det heter och lileaopsis. Samt sen några dygn en polysperma. Det är igång sen 2 v med fisk, men jag hittade skräpsnäckor idag, som kan ha kommit med nya växterna. Men finns risk jag kanske övermatat en aning där iom att skräpsnäckorna (physia) kom. Det är det salt och vattenberedningsmedel i enl 'anvisning' (saltat vid uppstart). Där växer det bra, men vallilsen dog där med. Men det vet jag inte alls om jag bör ha pmdd i?
Har gjort ett 10 liters vattenbyte i lördags i det, det är på 40 - 45 l.