Zewy skrev:Du har möjligtvis inte en bild på ett akvarium med svart bakrund?
Det låter bra.
Nä det har jag tyvärr inte men det har ju redan bifogats en sån bild här i tråden. Då kan jag dessutom redan nu säga att man får ett ännu "svartare" intryck när man inte har blått ljus såklart! (Karet på bilden har ju blå belysning). Som sagt blå plansch förknippar jag oxå med butikskar och odling vilka typ aldrig är snygga, dessutom så passar som sagt blå bakgrund sällan in i sötvatten möjligtvis med undantag för kar där man kör "riftlakeciklider", men även där blir det snyggare med svart än blått...
Har man blått ljus vilket däremot ofta blir nice så kan det bli lite överflödigt med blå bakgrund i sötvattenskar. Sen tycker jag oxå att planscher med färdiga motiv typ med stenar å växter nästan undantagslöst alltid ser plastigt och newbee ut typ, då föredrar jag absolut att köra utan hellre (om man nu inte har nån alldeles gräslig tapet bakom karet... :)
Förresten nu kanske inte det är aktuellt men det går ju alltid att måla bakrutan i den färg/nyans man vill vilket många oxå gör. Ett tips är då att se till att bakrutan är helt ren innan så att man inte missat kalkavlagringar efter vatten som kan ha runnit på bakrutans utsida, för när man väl målat går det ju inte att åtgärda så lätt.