022helpek skrev:hmm jag har genom djurpsykolog utbildning lärt mig att framgångsfaktorn är att veta varför saker händer eftersom olika orsaker kan kräva olika handhavanden. Inom beteendevetenskap pratar man om att framgången med vilken metod som helst är 60% medan med kunskap om orsak så ökar framgångsfaktorn till 85-95%
Sedan vet jag av erfarenhet att människor av din kaliber ofta har hög framgångsfaktor på grund av er erfarenhet och känsla för det ni håller på med - då är det vi djurpsykologer som försöker förstå det ni gör för att få andra att göra som ni...
OK, men då blir jag nog aldrig djurpsykolog för jag vet sällan varför något händer, utan nöjer mig med att veta ATT det händer;)
Men visst som du skriver så har erfarenhet en stor betydelse och förutom det en viss nyfikenhet (kollar själv alltid innovationerna på alla stora akvariemässor) och sedan gillar jag mycket att testa olika saker.
Så just i denna fråga om vilka ämnen som dessa preparat innehåller kan jag inte tillföra så mycket.