ansjo skrev:
Vad är det för undergolv?

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kan inte svara på vad det är för undergolv:( Det enda jag fått fram är att det är betongbjälklag och att huset där jag har lägenheten är byggd 1954. Kommer inte att kunna få tag på hyresvärden om den informationen förrän om en vecka när hon finns inne igen.[/SIZE][/FONT]

Icecoffee skrev:
säker på att det är golvet som är snett? plastgolv burkar ha hyffsad våg.

skulle inskaffa vattenpass, och kolla av bänken akvariumet står på. annars finns fötter på välsorterade bygghandlar som står pall för tryck som är justerbara.

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Bänken var i våg när vi satte upp akvariet (farsans vattenpass) men ska köpa in ett eget vattenpass i morgon och kolla upp golvet för säkerhets skull. Däremot kan jag inte fixa med bänken förrän farsan kommer över på fredag då det är ett tvåmansjobb med att flytta akvariet.[/SIZE][/FONT]

[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag är tacksam att ni tar er tid att svara och tack för förslagen[/FONT][FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]J[/FONT][/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har ytterligare en fråga som oroar mig:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Farsan anser att det bara är att lyfta på bänken med akvariet på, och sedan sticka in någon träbit/kartongbit under foten till dess att glipan inte syns längre. Han vill helt enkelt inte flytta akvariet för att han anser att det inte behövs och att enda sättet att se om träbiten är verksam är om det är tyngd på den.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]För min del vill jag hellre lyfta bort akvariet, därefter hitta en träbit i rätt storlek och loda tills allt är rätt, därefter lägga på glaset. Dubbelkolla och sedan fylla med vatten och låta stå ett par dagar innan jag över huvud taget överväger att lägga in sand och rötter. För att inte tala om fisk.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Är jag överförsiktig eller riskerar han faktiskt att skada akvariet? [/SIZE][/FONT]