qenzo skrev:Fortsätter invadera här.
Jag har ju kikat massor på Channa orientalis men ramlade över Channa Gachua helt nyss. Den verkar ju tåla det mesta och nu säger mitt bättre jag att det kanske är bättre att ha en lite mer förlåtande rovfisk till att börja med. Eller vad tror ni?
Sedan var jag naturligtvis in på Monsterfisk och kollade läget men fann inget om vare sig Orientalis (val 2) eller Gachua (val 1).
Funderingar då.. här kommer några:
* Växter krävs, kan jag då låta min ancistrushane gå kvar i burken, oavsett channa (av de 2 nämnda)?
* Kan äppelsnäckorna fortfarande gå kvar eller blir det munsbitar även av de vuxna?
* Eftersom de bör få bilda sitt livslånga par på egenhand behöver jag ju skilja de åt. Finns det marknad för salu/skänkes av dessa typer av fisk? Brukar butikerna kunna ta tillbaka de övriga om ett par bildas?
* Är butiksfisk körda på pellets eller levandefoder? Vad är att föredra?
Mycket växter behövs.Ancistrusen kan vara kvar.Det finns absolut en marknad för överblivna dvärgchannor.Det är olika,dom matar med levande,pellets & fryst.Orientalis har jag inte sett på listorna på länge så den kan bli knepig att få tag på.Gachua finns både som tropisk & subtropisk.