stefanr72 skrev:
Jag startade idag en tråd och efterlyste sveriges största "hemma" akvarium. Vore ju kul om vi kunde få höra om och gärna se bilder av dessa kar på "några tusen gallons"

Monsterfiskar

[INDENT] Hej. Det finns ju tydligen en ganska stor marknad för STORA akvariefiskar. Jag har bara väldigt svårt att se tjusningen med STORA fiskar i ett för litet akvarium. Jag tycker det är beklämmande att se rockor, stora malar, arrowanor m.m. i ett akvarium som dom knappast kan trivas i. Varför köpa en nilabborre ellert mal som kan bli 2m lång? Vill man se dessa fiskar är det bättre att gå till ett STORT offentligt akvarium. Finns det inga djurskyddslagar som reglerar detta? [/INDENT]

Nej du, detta var din trådstart.. Sen sprang tråden ifrån sitt syfte lite..

Nu vrider du lite på det.. att jag sa "några tusen gallons" var för att amerikanerna (alltså modersidan) använder sig av denna måttenhet.. Jag sa att det finns 1 jämförbart kar i Sverige..

Det finns däremot hyfsat gott om kar över och runt 2000L med mycket bottenyta vilket är större än exempelvis akvarielagrets showkar.. därav min referens till att vi är unga i hobbyn..