nej, det är inte att hyckla, det är överlevnadsinstinkt.. ^^

Ok, då säger vi så.. Vi gör helt enkelt saker på lite olika sätt.. Var och en får bedöma om det ska tolkas som positivt men då har vi ditt ord på det iaf och då får vi tro på det.. Problemet är att om du nu auktoritet på fisk säger en sådan sak är det lätt att det låter värre än det är.. Tex som om någon säger att en viss maträtt smakar illa, då går du in med inställningen att det ska smaka illa och är därför kritisk innan du smakar.. Du gjorde oss kanske en välgärning eftersom ett artregister är på g, samt ett antal artiklar som redan är skrivna.. Jag är ledsen att säga det men många har blivit ganska illa åtgångna här pga fiskval eller teoretiska fiskval.. Om någon vill ha en black ghost (jag har sett 1 enda som nått 50cm och 2 som är på väg dit) så kan man ju länka till en annons på ett billigt 720 istället för att säga att personen är ett as (inte den formuleringen) och bör byta fisk..

Självklart är det det och jag tror inte någon tvivlar på din kompetens.. Och det är det som är lite farligt.. Jag har gett felaktiga råd angående rockor tex eftersom jag bara har "grundkurs" i det.. Som tur var kom någon och rättade mig.. you see my point?

Jaja.. Jag kan nog inte tillföra denna tråd något mer.. Jag hoppas att den får vila i frid..

Som jag sa - om ni anser att ni har blivit oförskämt behandlade så anmäl det. Dock självklart så är det ofta som jag kan tycka att det är OK även om anmälaren inte mu tycker det.
Vad jag minns (kan dock ha fel) så har jag t.ex. inte deletat något inlägg i denna tråd - trots att det kommit in flera anmälningar (från bägge "sidor") tycker att det just i denna typ av tråd är "hög svansföring" från bägge sidor och då får man acceptera det - kan man inte det så är det bättre att avstå.
Men i normala trådar så skall det självklart vara lugnare - så som sagt anmäl.

Sedan har väl jag som alla rätt ibland och fel ibland och att jag skulle avstå från att svara för att jag av en del anses som en auktoritet förstår jag inte riktigt. Visst jag kan kritisera, men jag tål också kritik. En vis man sa en gång - om 2 personer har samma åsikt så är ju den ene överflödig;)