Klotte skrev:
Var ett tag sen jag uppdaterade, men det har inte hänt så mycket intressant. Karet verkar väldigt stabilt, har haft en liten tempökning i det i samband med att solen kommit till Kalmar, men har nu tagit bort de bakre täckglasen och tempen trillade ner där den legat tidigare. Hoppas växterna reagerar bra på detta när de slipper täckglas mellan ljusramp och vatten.

Jag var på IKEA för ett tag sen och köpte en balja för att prova odla lite växter emersed. Har just nu en Anubias Barteri och några skott med Pogostemon Helferi som står ovan vatten. Anubiasen vissnade nästan helt första dagarna men har nu börjat återhämta sig. Pogostemonen Ser vissen ut, men har läst nånstans att de kan vissna ner helt för att få helt nya blad när den ska växa ovan vatten.

Idag ska det dimpa ner en påse med Riccia Fluitans i brevlådan :) Ska börja klä delar av bakgrunden och lite rötter/stenar ikväll. Någon som har jobbat med denna mossan innan? Jag köpte tvättpåsar på Clas Olsson för 19:- styck som jag ska klippa sönder och använda näten från. Hoppas det ska funka bra.

Till sist, mina Dempseys har lekt igen, även denna gången utan framgång, de har romen 2-3 dygn sen äter de själva upp den, är nu nästan 100% säker på att jag har två damer. Ska fortfarande försöka fota dem så ni kan hjälpa med artbestämning.

du skrev att växten dimper ner i brevlådan..får en fråga vart du köper el finner dina..har följt från början å gud va fint du gjort å kan inte sluta läsa heller...wow säger ja bara