ansjo skrev:Det blev ju jättebra, lite synd att du inte fick svar på dina frågor av någon, och jag har sovit ikväll då jag har nattskift framför mig:).
När jag satt in bakgrunder så de sista karen har jag faktiskt bara silikonat fast med en tunn sträng på framsidan, så som du ungefär gjort på den sk. högra sidan. Det blir görstarkt så man behöver inte ha mer silikon än så för att det ska hålla:).
Oki, lär sitta som berg min när det har torkat. Tror inte jag behöver skära bort nåt på högra sidan heller, jag gjorde likadant på båda sidorna, men fogen kom lite högre upp på högra sidan än vänstra. Så där kom den fram lite å på vänstra ligger den kanske 1 mm in från framsidan av bakgrunden.
lillfrasse skrev:Ser bra ut. Men jag tycker du gör en miss och inte flyttar fram den så du kan få filter och värmare bakom. Stenarna är jävligt snygga faktiskt.
Jo de var snygga, fast jag får nog bara plats med de två mindre i kuben om jag ska kunna ha nån rot och växter där i. Den största fyller hela botten på kuben nästan, väger nog över 4,5 kg den stenen. Sen var det två runt 1,2 kg och en på nästan 2 kg.