Miliimli skrev:
Fast det var väl typ vad du sa? Att Gud inte finns? Bara vetenskap? Då måste ju du, enligt dig själv, "bevisa" att det är så?
Kan själv inte förstå varför människor ska ha så svårt att få religion och vetenskap att gå hand i hand....
Läs igen... jag hävdar inte något tolkningsföreträde (sånt lämnar jag till de som anser sig ha det)... men jag delar inte teorin om att det finns en gud, följdaktligen lägger jag ingen tid på att bevisa eller motbevisa teorin...
Om det nu finns en högre makt, som så många hävdar... varför ska det vara så svårt att bevisa? Religiösa samfund har massvis med pengar, ändå bedriver de ingen forskning för att bevisa sina teorier... nåja det finns ju forskning i sydstaterna i USA som hävdar att de vet, men den forskningen har inte skett på vetenskaplig grund utan genom att läsa EN bok...
Hade religiösa samfund bedrivit SERIÖS forskning på EMPIRISK bas så hade de också blivit tagna på allvar av forskarvärlden... men i och med att all religiös förskning (inte religionsforskning, den har en hel del vettigt innehåll) utgår ifrån att svaret/teorin är skrivet i sten så går det inte bedriva seriös forskning...
Därför har religion och vetenskap svårt att gå hand i hand...