Okej, Tackar för alla tips.
Jo det är den nya Fuval+ jag har, därför förstod jag inte var ni pratade om för päron.
Då delarna är Huvud - Propeller - Hus med filter.
Tog bort huset, tog ett tjock kolfilter och klippte efter samma form som huvudet.
Tog sedan gamla "nätkrukor" som man får vissa akvarieväxter i, klippte sönder dessa nätkrukor så det blev som ett "plastnät".
Fäste kolfiltret på undersidan av pumphuvudet, satte nätet över och knöt elegant fast det med lite fiskelina..
Resultatet blev utmärkt, och fungerade i alla fall den timmen jag körde "hemmabygget" i en 10L hink med vatten..
Under tiden jag testade "hemmabygget" och skulle röja bort saker jag använt för bygget så hittade jag ett mindre innerfilter som tidigare använts för ett 100L akvarium.
Tog bort "huset" på detta mindre filter och gjorde en jätte upptäckt..
Detta innerfilter var förmodligen designat till att kunna ha som just cirkulationspump då själva pumphuvudet löst var helt skyddat. Och hade ett eget litet filter för att skydda propellern..
Med andra ord.. Jag hittade en fabriksgjord produkt, som var identisk med den jag precis hade byggt själv..
Använder nu den fabriksgjorda.
Men om önskas, och någon skulle vilja se resultatet utav hemmabygget - eller göra liknande så kan det postas bilder..