Jens A. skrev:Det verkar inte bli något av att sätta in bilden så att man kan rösta på den, trots att jag mailade admin igår så fort jag kom hem. Så jag sätter den här då, istället. Jag tror vi hade vunnit. Riktigt tragiskt att vi inte får vara med på grund av massor med teknikstrul...arbetet som ligger bakom bilden rör sig om att surfa runt på nätet för att hitta online-instruktioner om hur man gör farteffekter, att noga klippa ur objektet som skall vara längst fram, göra ett antal kopior av det som också skulle ha farteffekt, samt ett jädrans micklande för att få till övergångarna så de det ser ok ut. Inalles ca 2 dagars arbete av både mej och min dam... :(
Kanske vi kunde få ett wildcard för bilden i årets foto istället?
Varför inte Christian svarade dig vet jag inte - det får han svara för.
Men ditt kort bröt faktiskt mot en av reglerna så det hade aldrig ändå räknats in i tävlingen, däremot hade det kanske varit intressant för dig att veta hur många poäng det hade fått därför föreslog jag att om det gick så skulle Christian lägga in det. Antalet poäng hade då dock bara du själv fått reda på - det hade inte räknats in i tävlingen.
Tror säkert att det låg mycket arbete bakom det snygga fotot men likafullt så gäller regeln om 1250 pixlar. Det är säkert så att även andra som fått sina foton underkända pga felaktig storlek också har lagt ner mycket arbete på dom - men det har inte heller gällt för dom utan 1250 pixlar gäller. Jag har godkänt 1249 och kanske någon gång ett foto på 1240 pixlar eftersom avvikelsen är så minimal men under 1240 så godkänns helt enkelt inte fotona - den regeln gäller för alla.
Tråkigt med teknikstrulet för dig, men teknikstrulet har ju inte lett till att ditt foto har minskats i storlek vid uppladdningen - om det hade varit på det viset så hade läget varit helt annorlunda.