Igår var det söndag och för att plocka pluspoäng tog jag med mig ett A4 med inköpslista till Ikea, allt för husefriden [:o] Igår kväll kom jag en bit på vägen men jag gjorde misstaget att toppa fyllningen med filtergojs från 222L, det ledde såklart till att man inte ens såg baksidan :p så därför är nedanstående kort från just nu. Baksidan och ena kortsidan är svartmålade nu som ni märker :)
Sanden kommer ifrån sjön men räckte inte riktigt till, därför ligger på golvet 2 säckar något grövre sand jag köpte idag. 2-4 och 5-8mm. Jag kommer att lägga dessa överst för att få en blandad yta med bra växtbotten.
Under karet ligger lite även skrubbad sten från trädgården som ska i.
Några javaormbunkar flyter omkring och en växt jag knyckte från 222 som jag inte vet vad den heter (lågt växande rödaktig).
Jag köpte även en rot till som flyter i karet och några foderfis...jag menar startfiskar ;)
Filtret är ett Fluval 4plus som jag stoppat med egen filtermatta och ett par biobollar.
Armaturerna ser ut att passa bra va :rolleyes: Den ena fick jag med (30W t8) och den andra är 2*14W t5, ingen av dom ska användas. Jag har en 2*35W T5 liggande som jag behöver skaffa rör till, så snart som möjligt vart jag nu hittar det..Hornbach har nästan bara juweltjafs.
Och så skrotade vi ett vitrinskåp idag därav glasen till höger, perfekt till täckglas ska bara skära till dom lite :)
Sedan kanske det finns rester nog till ett yngelkar eller så, i love glas :D
Växterna på rampen är en hint om lite planer jag har, får se om det funkar ;)
Nu ska det skrubbas sand och grejer! :)