karrokaja skrev:stimm med corrysar och skalarer? ja det låter ju tjatigt om tar det så.
Men vilka corrysar? finns typ 100 olika... vilka skalarer?
I vilken miljö?
Med tetror också?
Det blir både skalarer och diskus...
Vad man väljer för sort är ju också nåt att undra över.
Diskus tänkte jag först vildfångad då den, när den börjat äta, verkar den klara sej bättre än sk disco-diskusar.
Men när jag såg ansjos så fanns det ingen hejd på mej what so ever:p
Så det blir månskenpläterade-havsblåskimmrande-supersnygga-diskus:)
Har blivigt redigt stammis på djuraffärn och diskuterar lite roliga saker när jag är där...
Och en hel massa fisk som jag aldrig hört nåt om kommer upp... så nästa vecka blir det förhoppningsvis nåt speciellt som dimper ner:D
är nyfiken på bottentittare... den prickiga varianten är mysig.
Skulle du inte få skalarer från bror din? Dom trodde jag var givna och kommer att pryda sin plats!
Discus eller disco discus. Mja vilken som platsar nog hos dig men jag skulle luta åt standard eftersom all annan fisk är mer eller mindre naturformer.
Corrysar, sa du inte en gång 40-50 av samma sort som du har nu, dom fläckiga? Men som du också sa, vilken sort är det? Hur som helst det vore snyggt med ett sånt stim hos dig. Kanske du skulle försöka ”byta in” dina mot något liknande men många flera?
Dina Guppy förlåt tetror. Det jag blev impad av med din burk är att den är så biotop lik. Lite vildvuxen och med lite skit i hörnen men samtidigt vacker och en fröjd för ögat. Att fiskar förökar sig och at de flesta blir mat gör det ännu mera naturlikt. Som du sa, att fisken leker betyder nog att de trivs och det är hela poängen! Jag kan se framför mig hur skalarer, discus och andra smyger runt och letar tetra yngel bland flytväxterna!