Jag köpte mina discusar ungefär 20 minuter efter ingång på mässan första dagen. Vi trodde att Jörg Stendker skulle sätta in fler par allt efter som han sålde de han hade i montern.
Kjell kom fram till mig och sa; Skall du ha med dig ett discuspar hem, så får du snabba på - Jörg har bara med sig de han visar nu och fyller inte på...!
Så det var bara att springa bort till honom och peka. Det fanns givetvis några andra riktigt läckra par som redan var sålda, bland andra ett Santarem-par som var fruktansvärt snyggt - de var dessuton 50€ billigare än mina, men jag var ute efter ett blått par, så mina var klockrena för min del.
Nu, till saken; hade jag inte klippt mitt par just där och då hos Stendker, så hade jag faktiskt kunnat tänka mig att lägga till lite deg och ta det kobolt-blå paret man ser i filmen - dessa upptäckte jag långt senare på mässan.
Jag tror, men är inte säker, att de man ser på filmen faktiskt är Stendker - för det var Jörg som plockade ur dom mot slutet av mässan - om de skulle tillbaka eller hade blivit sålda vet jag inte!

Vi får väl se hur det går för det par jag fick hem - de ser pigga och fina ut, och har börjat käka - inte mycket, men iallafall. Puuuooh!:)