Dublin skrev:Nja, skulle jag vilja säga. Visst är det rätt i sak. Men en nybörjare har nog tillräckligt att stå i med att få akvariet på plats, fylla det, se till att ha rätt temperatur, mm. Tänk på de stackars fiskarna ifall akvariet läcker, eller om man tänkt fel med placeringen, eller bänken visade sig vara för klen, eller... Därför tycker jag inte man ska få med sig fiskar hem samma dag som akvariet.
a fast då är vi tillbaka på ruta 1 igen. som jag sa innan så läser folk på o förbereder sig innan de skaffar hund tex. det måste man göra med akvarium med. har man inte förberett en bänk eller vart man ska ha karet så ska man inte köpa ett kar. det kan ju inte ligga hos affären att man håller fiskar 1 vecka till bara för att folk ska hem o kolla om bänken funkar. det kostar ju pengar för affären att ha fisken, även om den må vara betald.
o läckande kar finns det ju garantier för. det ska ju inte hända bara, o det händer inte särskillt ofta.
finns ju inte tex nybörjarpaket när man köper hund med mat, bur,korg,koppel o sen en vecka senare 1 hund.
men fortfarande gillar jag själva ideen med att om man köper ett nybörjarpaket så ingår nån månads konsulthjälp för att få karet i balans o tips på fisk,inredning o utveckling av karet. inte fel alls.
men det åligger fasen kunden att vara förberedd hemma för ett akvarium.
Tack!!
vassego ;)