En liten uppdatering med frågor inför rensning och vattenbyte imorgon.

Längst in på tofsarna som är röda börjar det synas grönt (lägger in en suddig bild på detta) - vad innebär det? Att de fått nya tag?

Lägger också med en bild på de alger som nu växer snabbast i karet. De börjar angripa ALLT - inkl mina älskade cryptocoroner som hittills varit nästan helt befriade från alger. Är det staghorn? (Lägger in en bild på växt med dessa på och en bit jag drog lös på ett finger)

Imorrn ska jag rensa alger tänkte jag och vill veta lite grejer:

- kan jag dra bort tofsarna bara? Nåt bra sätt att göra detta på så att det inte blir så mycket som blir att flyta runt i karet?Är det av vikt att ALLA tofsar försvinner (då blir det ett mångtimmejobb för hela bakgrunden bakom sessilifloran är full)? Nåt bra sätt att göra detta på så att det inte blir så mycket som blir att flyta runt i karet? Kan jag dra bort tofsarna från växterna eller bör jag ta bort hela blad?

- det som jag tror är staghorn - samma frågor där: hur gör jag bäst? Är det bäst att jag får bort allt? Kan jag dra bort från växter eller bör jag ta bort hela blad?

Framöver - är det ok att dra bort alger även när man inte gör vattenbyten efter (tänkte om det blir mer som flyter runt i karet då)? Nåt annat jag bör tänka på i kriget mot algerna?

Hey, I didn´start the war - but it's on! [:-43]