[B][B]hannesc
[/B][/B]klart, mitt vredesutbrott var inte speciellt riktat mot dig.
Snarare mot principen, själv kan jag tugga ner att folk nyps.. Men så tråkigt när allt man söker är hjälp ifrån erfarna..
åheim
Yes, jätteuppskattat att du försöker hitta en lösning på mitt problem.
Dock så kan jag utan att tveka säga att kranvattnet är bra, nu har jag inte detta på papper i handen. Men är extremt säker på att jag besitter ett av det renaste kranvatten man kan få ut i länet.
Det är dessutom i ett stort lägenhets område, vilket tydligen ska vara en anledning till att vattnet just är finare.
Min kära mor frågade hyresvärden i uppdrag utav mig att kolla upp om varmvattnet var ****rikt. (minns inte i huvudet vilket värde det var som kunde finnas i varmvatten och vara skadligt, läste om det i en tråd här). Men varmvattnet var dessutom inte rikt på detta, utan pure.. Dock använder jag inte varmvatten, tar näst intill iskallt vatten och gör mindre vattenbyten..
Och sedan var det någonting med rören jag läste också.. Man skulle inte ha plaströr, eller man skulle inte ha blablarör.. men jag har tagit reda på att jag har de typ av rör man ska ha, för att få ut det "bästa"..
Dessutom så har jag ju kommit på orsak till tidigare problem...
Sedan ska jag inte påstå att jag är världselit när det kommer till skötseln, då jag inte kan påstå att jag är fullständigt påläst..
Då har jag frågat det mesta, lånat cirkus 10 akvarieböcker och pluggat på internet..
Som exempel framstod det ingenstans att mycket alger förekommer om man har tänt i karet länge, detta är kanske logiskt för många. Men jag tippade på att detta gällde dagsljus till största del och inte "rörlyset".
Beviset fick jag då jag under 3-4 dagar hade släckt längre och märkte hur algerna sakta men säkert förminskades.
Jag syftar alltså på att, fast än jag pluggat ämnet en hel del så kan det finnas information jag missat. Och därav gör någonting fel...
Kan exempelvis ena orsaken till att mina fiskar kan vara skumma för att jag släcker och tänder akvariet manuellt? (släcker mellan 23:00-01:00 och tänder mellan 11:00 - 14:00).. Är det för oregelbundna tider?
Timer ska införskaffas, gått lite knackigt med det då jag haft en hemma som var "borta", tillslut kom fram och inte fungerade..