åheim haha små skrattade när jag såg din kommentar, då du är den som kommenterat i samtliga utav mina trådar..
Det är inga problem med mitt kranvatten eller hur jag sköter akvariet.
Ser man mina första trådar så är dom 1 år gamla och var rena "nybörjare-tabbar", så som övergödning, förstora vatten byten, dåligt cirkulation osv osv..
Där efter har jag varit "nojjig" och slängt upp en tråd så fort något har verkat knasigt med en fisk, ifall att. Men har nu svar på alla mina gamla trådar. Och kan skriva ner en snabbis vad problemen har varit..
Jag hade nitrit ifrån övergödning, X-antal fiskar dog, regelbundna vatten byten.. Problem solved.
En utav mina gamla munruvare fick en infektion vid anus, självläkte.
Pansarmalarnas huvud var vita, detta självläkte på ett par veckor (orsak okänd, men förmodligen hade jag för dåligt botten material och det blev skrapsår när dom grävde i "sanden").
Zebraciklid, vårta/finne/utslag vid ena ögat, det försvann efter 1 salt behandling.
Malarna som försvann, uppätna (kräfta).. Ena malen var 9cm(klart man blir förvånad om den bara är helt borta).
Andra trådar har inte varit något större problem och något tillfälligt som ett par dagar ordnat upp sig självt.. Exempelvis "konstigt beteende" som jag skrev för 1 månad sedan.., och har varit en "dubbel kontroll", ifall att.. Då jag är nojig efter tidigare dödsfall vid fiskar man fäst sig hos..
Dessutom är de flesta trådarna skapade pga tidsfördriv.. "Urk.. vad ska jag göra, äsch kollar på zoopet ifall det där skumma såret är något farligt.. man kan aldrig vara mer än säker."