ApeviaX skrev:
Tackar för snabbt svar Marnat, nu måste det ju inte vara MaxB som svarar, det ärla' klart som tusan att ni andra duktiga zoopetare runtom är mer än värlkomna att svara och ge tips i denna tråden.

Marnat posta gärna lite bilder på scpaen i karet du snackade om, och som du sa givetvis är det lego och pussyelpyssel som gäller... Men förslag och tips som ditt ovan kan ju hjälpa till och underlätta i arbetet...

Sen har jag ju en mer praktisk fråga, var ska min stackars fiskar vara när detta sker? Kommer ju att pyssla med att "möbler" om växterna som sitte rpå rötterna, göra rent rutor och filter ordentligt (i akvarievatten givetvis) men eftersom detta skall ske i samband med tapetsering så kommer det ta lite tid ett par dagar, var ska fiskarna vara? Och hur bör vatten etc. stå i karet för att inte förstöra bakteriekulturen i bottesnsubstrat och filter (har ett innerfilter, fluval kan det vara 4 kanske hmmm? 160 liters kar iaf.)

Nicke

Alla bilder på mitt kar hittar du under 234L projekttråden :)

Gällande var fiskar ska vara så kan du ha både fiskar och filter i badkaret om du har något sådant. Ni får leva skitigt medan ni tapetserar haha.