Tålamodet börjar tryta och jag känner suget efter att lägga till mina dvärgkakaduor! (akvariet har nu varit igång i tre veckor och jag tänkte försöka göra så de flyttar in fredag/lördag. Känns som en lagom kompromiss av att skynda och långsamt :D

Hursomhelst, två små frågor :)
1. Stället jag tänkt handla ifrån har slut på honor, och de får inte in nya förren om 1,5 månader (eller något i den stilen), lite förlänge att vänta tycker jag. Därför tänkte jag hitta honor på annat håll, samt köpa en hane från dem, detta borde ju vara bra ur inavels-synpunkt med, om jag nu lyckas få yngel. Nu till frågan! Vilka bör man dratta i först, honor eller hane, tänker på reviv osv?

2. Jag har ju ett rätt så litet akvarium, men har bestämt mig för att ha kakaduor, bör jag köra på två honor ändå, som jag ser det är det rätt gott om plantor i akvariet, jag kommer köpa en kokosnöt så jag får två grottor de kan gömma sig i. Anledningen till att jag vill ha två honor är att hanen inte skall stressa ihjäl en ensam hona.... Så vad är bäst, två honor som bor lite trångt men blir (förhoppningsvis) mindre stressade eller en hona med gott om utrymme men blir mer stressad?

Bilder kommer självklart såfort de nya invånarna tillkommit, tillsdess kan ni få se hur akvariet såg ut för en vecka sen ungefär (nu har det tillkommit en rot, främre mittenplantan är uppdelad samt att vattenpesten växt. Slutligen skall det tillkomma kokosnöt-grottor, och om det fortfarande känns för öppet lägger jag nog till lite sten nånstans):
http://img375.imageshack.us/i/img7685l.jpg/