Du förstor min lite otydliga refugiumförklaring till fullo, ha en hyfsad refugiedel och om det inte funkar så kan du ställa in fosfatfilter och LS där istället. Dvs du kommer inte lida av att ha lite extra utrymme som du kan utnytja vid behov.
DSB funkar som mycket annat om man har koll på vad man gör, däremot så är jag inte övertygad om att risk/belöning förhållandet är bra nog.
Jag skulle föreslå 60 liter +/- 10 för sötvattendelen, större om du åker iväg i ett par veckor ibland.
Den automatiska påfyllningen är en av dom "bättre" prylarna jag införskaffat till mina saltkar. Fyll på för hand ett tag så förstår du sen vad jag menar, samt så blir det lite mer stabilt.
En aspekt du får ta i beaktande är returpumpsfacket, de får inte vara så stort att de kan överfylla karet vid stopp i rören ner.
Det betyder att pumpen kan relativt snart gå torr då det blir den lägsta punkten i karet...
Du kommer troligtvis ha en avdunstning på ca1% per dag och därav så kommer man snabbt till läget där de behöver fyllas på.
//NiXoN