Kjell Fohrman skrev:Jag har själv jobbat på ett kärnkraftverk och utifrån vad jag såg då så är jag emot all form av kärnkraft.
Sedan tycker jag rent generellt att det är ynkedom av dagens generation att inte ta ansvar för den skit som vi själva producerar utan att istället skyffla över problemen på kommande generationer i tusentals med år framöver.
Och du tror inte att kärnkraftsindustrin har förbättrat sig sedan du jobbade där. Utvecklingen går framåt och alternativen har inte hunnit i kapp. Hellre svensk kärnkraft än rysk gas.
Kjell Fohrman skrev:Sjukvården 2010 - det finns dom som drabbats betydligt värre än jag har gjort
http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html
Nu tackar jag för mig i valdebatten. Stänger av datorn och går och lägger mig och i morgon i ottan åker jag och ansjo ner till Köpenhamn för att kolla på killiutställningen och lite annat.
Tyvärr är det jäkligt krångligt för mig att i forsättningen ge mig ut på akvaristiska (och andra utflykter) eftersom jag numera pga sjukdom inte längre får köra bil. Tänk om sjukvården hade hållit sina 3-månaders garantier (ett av många fuskvalfläsk) för då jag med all sannolikhet inte varit såpass krasslig som jag är nu:(
Och du har alls inget eget ansvar för att du har hamnat i den situation du befinner dig i ?