Getingen skrev:
Tack så mkt! Trodde dock att stålkrocken behövde vara mycket kraftigare men tydligen så var den inte det. Får se om jag lyckas med något liknande själv. Har ett tomt 90 liters som ska inredas dom kommande veckorna.

Tråden är ganska kraftig i sig, jag har tvinnat den efter genomdragningen i hålet och sedan bara böjt till den så att man lätt klan flytta runt rötterna utmed sidor och hörn. Roten väger ju inte så mycket i vattnet så detta funkar fint!
Tråden köpte jag i en hobbyaffär - jag antar att man binder större blomsterarrangemang och såna goa grejer med denna typ av ganska "stela" tråd.

Edit; Jag kom på en liten grej - på den översta bilden som är redigt suddig kan man se hur vattnet från Eheim-utblåset som jag har riktat mot roten forsar fint över den övre delen på roten och "brusar" lugnt och lagom ner i vattnet - jag får alltså en ganska kraftig ytrörelse som sedan delas/splittras över roten som får vattnet att mjukt porla ner i karet. Tänkte det kan vara något för er som inte vill ha alltför stark vattenrörelse i karet.