Jag står ibland bakom disken på en av landets äldsta saltbutiker så jag har hört samma sak många gånger.
Det som stör mig mest är att många fortfarande startar up burkar som man gjorde 1985, inte under att de blir strul.
Jag hjälpte en lokal saltis att starta upp direkt med bara SPS(acron) från början o hans kar är snyggare än mitt vid dehär laget;)
Easylife A+B känns som en pirat på tropic marine a+k elements, tror dock easylife har lite mer järn osv i sitt då den ena är rätt mörk.
Troligtvis så är de helt ok spårämnen, jag provkörde dom åt butiken utan någon större katastrof.
Foder tycker jag är lite hugget som stucket, vissa doserar inget o har grym tillväxt andra hävdar att dom inte klarar sig utan.
Vill du spara lite pengar och få en mer balanserad dosering(läs om jonobalans) av kemikalier så föreslår jag att du läser på om balling.
Det är lite som PMDD, 3 behållare dosera lika mycket och man får en kemiskt balanserad dosering. Just nu betalar du rätt mycke för lite vatten och en fin etikett.
Jag själv föredrar den klassiska ballingvarianten+ magnesium.
Du har lyckats rätt bra med den mängden mjukisar om du får även SPS att hållas, jag tänker då mest på alla toxiner mjukisarna släpper ifrån sig. Du vet säkerligen att vara lite försiktig med protopalythoa/zoanthusar, vissa kan vara rätt farliga även för människor.
Har du några aktuella bilder på ditt kar?
//NiXoN