Yess, då var vi igång!
Jag förstår vad du menar, det roliga är dock att de ser svårare ut än de är i verkligheten.
I princip så är tekniken som i ett RSM fast man har mer utrymme och kvalitetsprylar;)(inget illa menat RSM ägare;))
Skillnaden mot dom "enklare" metoderna är att jag inte behöver begränsa korallvalet på samma sätt samt att jag får fram mycke mer färger.

Skötseln är delvis automatiserad varpå jag inte behöver göra ingrepp/dosera tex "balling" så frekvent.
Det ger ett mer stabilt akvarium och ökar tillväxten samt trivseln hos djuren...

Balling är ett system för att dosera dom spårämnen som förbrukas i akvariet, kalsium, karbonater och magnesium.
Jag är en stor förespråkare av balling mycket pga den kemiska renheten samt priset.
Om ni köper flytande spårämnen så är det samma kemikalier fast dom är utspädda i vatten med en fin etikett på flaskan.
Skillnaden är att ni kan betala 200kr för 40gram aktiv substans jämfört med ballings 60kr/kg.

Tekniken ger en "normal" människa mycke bättre chanser att lyckas, är det enkelt att göra så ökar sannolikheten att man gör de drastiskt.
-Vattenpåfylning, fylla på varje dag eller en gång i veckan.
-Dosering, varje dag eller en gång i månaden.
-Skummare, har man haft en bra en så vill man inte vara utan.

Det kostar lite mer men då sköter man mindre om karet och använder tiden till att njuta av det istället...

//NiXoN