Hallander Fina fiskar!! Några kommentarer till bilderna:

Du har tagit bilderna med lite för lång slutartid, 1/8 sek, 1/10 sek och 1/15 sek.
Vid dessa slutartider så krävs det att du har stativ när du fotograferar och att objektet står still.
Svårare att fånga fiskar med stativ och om du inte har en jäkla pli på dem så kommer de inte stå helt stilla :)
Bilderna verkar vara taget med ett zoom-objektiv, mycket möjligt att minsta bländartalet du kan använda är 4.2 på den, isåfall så får du gå direkt till alternativ 2 :)

Nu kan jag inte Nikons kameror, så någon med Nikon får gärna rätta mig nu!

Alt 1: Om jag inte minns fel så har du ett program (runda ratten på höger sida) som heter A (jag misstänker att denna står för Aparture)
Välj det läge och ställ in din bländare på så lågt värde som möjligt (beror lite på vad för något objektiv du har, men 2.2 eller 2.8 exempelvis)
Tänk dock på att om du har ett objektiv som klarar av bländartal ner mot 1.4 eller 1.8 så kommer du få ett extremt kort skärpedjup! Det gäller att du träffar rätt med fokuseringen isåfall.

Nu kommer din bländaröppning bli större och släppa in mer ljus = du kan fotografera med kortare slutartid = du slipper förhoppningsvis rörelseoskärpan. Ljusmät in i akvariet en gång och se vilket värde du får på slutartiden, du ska helst inte gå lägre än 1/60 sek för att plåta för hand. Lägre värden KAN fungera om du är stadig på handen och har lite tur!

Det kan finnas ett P läge också som du kan prova...
Då följs slutaren åt och jag misstänker att du ändrar slutartid/bländare med ratten på höger sida!

Alt 2: Det kan vara så att det inte riktigt räcker med att köra på en fast bländare, då kan du också testa att ändra ditt ISO värde. Dina bilder är tagna med ISO-400, prova att dra upp ISO till 800 istället, det borde göra en del för din slutartid!

Det tredje alternativet är att prova köra med blixt, troligen får du bråka en hel del för att slippa reflexer, en extern blixt underlättar isåfall om du har tillgång till en sådan... Men man brukar kunna komma ganska långt utan blixt dock!

Ge det ett nytt försök!