puffer skrev:Snyggt kar, det är ju inte utan att man blir lite sugen på diskusar när man kollat igenom den här tråden :)
Lycka till med leken!
Tack, tack :) Diskusar är något jag varmt kan rekommendera. Nu har ju inte jag någon större erfarenhet, men de är fruktansvärt trevliga! lite som hundar, äta, skita och föröka sig... Det är livet det ;)
Kjell Fohrman skrev:Röda mygg är inget bra foder genom att det dels är näringsfattigt och mest innehålller vatten, det är allergiframkallande, larverna lever normalt i extremt skitigt vatten så det finns risk för att det drar in sjukdomar. Därför använder jag aldrig röda mygg.
Däremot så luktar det tydligen gott (för fiskarna) så det kan få matvägrande fiskar att börja äta. För även om det mest är extremt dyrt vatten så är det ju bra om matvägrande fiskar kan stimuleras till att äta - för har de väl börjat äta denna skit så äter de säkert snart också riktigt fiskfoder
Borde inte eventuella parasiter och bakterier vara döda för länge sedan när maten är fryst?
Använder inte heller röda mygglarver, men vita använder jag som lördagsgodis till firrarna.
Annars händer inte speciellt mycket, men har fått låna ett till kar som jag tänkte försöka dra upp lite yngel i. köket fick bli den givna placeringen :)
[ATTACH=CONFIG]36277[/ATTACH]