eriahl skrev:Undrar om man slipper fortkörningsböter om det är fartkontroll.
För en himla massa år sedan (på den gamla goda tiden när jag odlade fisk) så sålde jag en del fisk till en privatpersom som bodde ca. 10 mil från där jag då bodde. Mannen ifråga var rätt påfrestande för han skulle jämt pruta. Så därför la jag alltid på 25% på mina priser till honom och så lät jag honom pruta ner till normalpriset.
Han tjatade som vanligt huvudet av mig under besöket, men precis när han skulle åka var han dock riktigt trevlig och berömde mig för att vi alltid kom så bra överens om priset. Då flög fan i mig och jag sa till honom som det var - dvs att jag alltid la på 25% på mina normalpriser just för honom, så att han kunde gärna få pruta lite utan problem. Han blev fly förbannad, tog sina fiskar (han hade ju redan betalt), smällde igen ytterdörren och hoppade in i bilen och försvann med en rivstart.
Han kom aldrig tillbaka men av andra fick jag höra att han hade blivit så förbannad att han körde som en idiot på hemvägen och åkte självklart dit i en poliskontroll och blev av med körkortet.
Så svaret på din fråga är - nej