La ner tanken på att köra strilrör med 2262'an utan kapade bara av en bit på det alldeles för långa insugsröret och stoppade i en bockfjäder och värmde och krökte och byggde en vanlig 'eheim standard' utblåskrök, funkar perfekt men jag har fått blodad tand och kommer nog i framtiden att testa om Universal 1264 fungerar att köra inomhus!

Fått rensa rätt kraftigt bland växterna då det kraftigare suget annars fyller insugssilen med bös, i det långa loppet är det bara bra för javaormbunkarna som annars rätt lätt bösar igen och blir fula.

Kör fn den ena 2217 med filtervadd och har kopplat koralia 2'an på timer för att ge fiskarna en lugnare miljö nattetid, burken mår riktigt bra och jag kommer att påbörja bygget av en ny kåpa med all armatur fastskruvad i locket!

Näst på tapeten står inköp av nya motorkuddar till motorvaggan uppe på filtret men jag ska se om det inte går att hitta en lösning via specialfirma istället för att köpa orginal, vill ha lite mjukare kuddar iom den tyngre motorn plus att jag märkte att vulkningen var av på en kudde vilket i eheim sammanhang nästan får klassas som ett måndagsexemplar på ett filter som bara är drygt 20 år..