tulle89 skrev:Ja du klarar dig helt säkert på 20 kilo. Jag hade näst intill 15 cm bak och 7 cm fram på vissa ställen. Så nästan för mycket egentligen.
Jag använde biltemas blästersand. 0.1 - 1.0 millimeter var den i storlek. Alltså väldigt väldigt fin, men även större fungerar såklart.
I mitt 222 liters hade jag golden, rödzebra och socolofi när det fungerade som bäst. Såhär i efterhand skulle jag nöjt mig med två grupper men inte så lätt när man ser hur fina de andra är haha.
Men jag hade kört socolofi tillsammans med golden. Från de jag hade så var zebrahanen absolut den som tog för sig mest. Både socolofi- och golden anpassade sig efter detta och tog inte stor plats utan var lugna och harmoniska.
Kom och tänka på en annan m-bunar med. Maingano som är en lite mörkare blå fisk med lodräta ljusblå linjer. Ingen egen erfarenhet av denna men om du söker mer kontrast mellan fiskarna.
Aa Maingano är väldigt fin men ni sa ju att de behöver ett större akvarium eller kan man ha 2+6 med golden enligt dig?