akvavirum skrev:Hade det varit en stor hund hade knappast bettet gått på vaden... säkert en liten ettrig sak
Och som du säger, ägaren...
Säkert en Cairn Terrier (som är den ras Kramfors har) :p Det har ju flera gånger i den här tråden "trollats" fram rottisar som inte funnits i en del artiklar, så varför inte "trolla" fram en Cairn Terrier, som om jag har förstått rätt dessutom ligger före Rottweilern i bettstatistiken. Lite uppseendeväckande, eftersom Rottweiler förmodligen är en vanligare ras än Cairn Terrier, och att hyenorna i media nog ylar mer när hundar som Rottweiler biter, så det märks mer. Ändå lyckas Cairn Terriern ligga före Rottweilern, vad jag har förstått. Tror det står nå´nstans i den här tråden.
Terriers är ju dessutom rätt kända för att vara ettriga och envisa hundar, och vi har fortfarande inte fått veta (och lär aldrig få veta heller) vad som egentligen hände i första inlägget i denna tråd, t.ex om Kramfors Cairn Terrier var den som provocerade fram det hela. Dessutom kan det ju inte varit nå´n attack att tala om, han skriver ju inget om att hans hund blev skadad. När jag var i 10-årsåldern rastade jag en beagle, när jag gick förbi en tjej (som stod en bit bort) med två lösa Dobbermanns som kom rusande, och började nafsa efter honom. Men inte skriker jag om ett förbud på Dobbernann för det.