Pickles skrev:Det är första gången jag provar på de här fiskarna så jag har ingen koll på dem utöver det jag läst är jag rädd. Om du goglar på det latinska namnet hittar du ganska många sidor på skötselråd dock - kanske till och med kan ställa frågan på ett utländskt forum.
Annars är det ju bara att prova sig fram. *ler* Sådär som man generellt gör.
Var i allsin dar bor du egentligen? I Avliden? XD
Jag har aldrig provat beställa levande fisk via privatgods faktiskt. Har en känsla av att det är betydligt besvärligare än att, helt enkelt, leta reda på närmsta (semesteröppna; P ) butik och be dem beställa via eventuella grossister. Man får en slags garanti vid leverans dessutom... djuraffären kan inte gärna sälja död fisk till dig, så om den är död vid leverans kan du med största sannolikhet få ny firre.
Finns det ingen mindre lokalt belägen affär du kan prata med? När jag beställer från Akvariecenter i Luleå får jag ändå åka sisådär femton mil för att hämta fisk. Kan vara värt det för god service.
Japp, eftersom du nyligen tipsade om fisken så får man väl prova sig fram lite innan man slår till som sagt ^^ Hm, jag bor i en relativt liten stad, visst har vi en till zooaffär här men dom är okunniga som en nybörjade själv och tar överpriser på allt. Exempelvis så kostade en palettciklid där 129:- nyligen -.-
Mjo det kan det nog vara, men får väl åka en bit, till Gävle för att få tag på det man vill ha, letar man så hittar man till slut tror jag nog.