Dilemmat är ju att de i så fall skall vara experter på alla slags djur och det går nästan inte. En gång så var jag inbjuden som föredragshållare i denna utbildning. Deras totala utbildning i akvaristik var de 2 timmar som jag pratade. Tyckte att det var elever som var mycket intresserade av ämnet - men eftersom deras baskunskap om akvariefisk var 0 (undantag fanns självklart) så är det givet att det var omöjligt för dom att ens kunna lära sig en bråkdel av vad de skulle kunna.

Jag sågade lagstiftningen (så jag fick aldrig hålla någon mer kurs;)) och talade om för dom vad de skulle titta efter istället för att ha en chans att kunna se till att djurskyddet för fisk höll måttet i affären. Det finns faktiskt förutsättningar att de skall kunna kolla affärerna om de ges rätt "verktyg" för detta - dock så får man inte det via jordbruksverkets mall.

Sedan gäller ju idag egentligen samma regler för privatpersoner som för affärer och det är helt fel eftersom helt olika förutsättningar gäller för att fiskarna skall ges ett bra djurskydd på resp. ställe.

[FONT=Times New Roman, serif][SIZE=3]Ser framför mig hur du åker ut på öronen från jordbruksverket!:D[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif][SIZE=3]0 utbildning. Det hela blir mer parodi och maktutövande en djurskydd.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif][SIZE=3]Ungefär som om ett gäng veterinärer jobbade på bilprovningen![/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif][SIZE=3]Kan man inte som medborgare ställa krav på att dom som inspekterar vet vad dom skall inspektera?[/SIZE][/FONT]