Vattenbyte idag, dessutom ansade jag växterna lite. Plockade bort ungefär hälften av javamossan. Det behövdes :p Nu ser man roten bättre, haha. Ottisarna fick gurka, och efter fem minuter var tre stycken framme och åt. Har trott att jag haft 5 ottisar, lite ledsamt då jag då tagit för givet att 3 st dött pga. att jag slarvat med att ge dem grönfoder. Så det blev en trevlig överraskning när jag i helgen kunde räkna till 6 stycken! Det var skönt :D (De senaste 5 veckorna har jag gett gurka eller ärtor 1 gång i veckan + en algtablett 1-2 gånger i veckan).

Hur som helst, ringde till Djurshoppen och då hade det kommit fiskar, men inga Bågfensciklider åt mig. Dessa fiskar skulle tydligen ha kommit direkt från Singapore dock, och ägaren till affären lovade mig att jag skulle få firrar från en privatuppfödare, så jag är bara glad att de inte kom från Asien. Förmodligen kommer de imorgon, och i så fall blir det shoppning på torsdag, ska köpa en rot, rädda Nyckelhålscikliden på Djurmagazinet om den är kvar och förstås hämta Bågfenscikliderna :)