Jag gillar ceasar BÄST! Han kan verkligen få ägarna att FÖRSTÅ vad det är de gör för fel, som argasnickaren, jag älskar den pesonen, han är verkligen rak på saken och ser precis hur folket är.

Däremot gillar ja inte vissa metoder som ceasar använder, han har använt stackel och elhalsbandet på hundar. Tycker det är fel.

Ang skällande hundar. Det jag är "allergisk" mot är när hundar i bilar skäller som tokar när man går förbi bilen (hunden sitter i bilen) så att bilen börjar gunga. ÄNNU värre när bilen är i rullning och husse(/matte sitter och kör och hunden skäller som en tok på en hund Utanför bilen.

Min hund gjorde så en gång, EN gång och aldrig mer. Han skällde när vi åkte förbi en hund som gick över övergångstället. Jag stannade mitt inne i stan, klev ur bilen rosenrasande, öppnade bagageluckan och korrigerade honom. ALDRIG MER har han någonsin skällt när en hund går förbi eller när vi åker förbi i bilen. Säger bara en sak Tajming is Everything :D

Hemma hos svärföräldrarna när han inte har fått sin dagliga dos av aktivering så ser jag en skillnad på honom när han är på tomten, då kan han gruffsa på folk och hundar som går förbi. Har jag däremot gett honom den aktivering han behöver så ligger han på gräsmattan och bara tittar på människor/hund som går förbi.

Hundar som skäller ute på tomten, många gånger så är det hundar som är understimulerade och de hittar egna arbetsuppgifter. Jag tycker inte det är konstigt att hunden då skäller som en tok när folk eller andra hundar går förbi.

En hund ska inte få ha den ansvaret att vakta tomten om man inte vill att den ska skälla så fort det kommer folk eller andra hundar utanför tomten. Speciellt inte om man inte har aktiverat sin hund.

Jag skulle vilja veta en sak, alla hundägare som har hundar och som släpper ut de ensamma på tomten, varför???
OK om man släpper ut de precis när man vaknat för att de ska få en chans att gå och kissa av sig, samma sak på kvällen innan man ska sova. men annars.

Drd, tror du att den hunden du nämnde skulle skälla som en tok om den fick den aktivering som den kräver?