Winnie skrev:Bara en kommentar: Min erfarenhet är att unga hannar som nästan växt färdigt i, åldern ca 1-1,5 år är de värsta hustrumisshandlarna. Många gånger lugnar de ner sig med tiden och kan funka riktigt pra med yngre vuxna honor som är i sin bästa fertial ålder. Det kan låna sig att plocka bort en ilsken hanne ett par månader till en annan burk för att senare sätta ihop den med honan/orna. Bättre att försöka på det viset än att de har ihjäl varandra.
Ang. foto har jag ingen bra kamera = extern blixt. mina akvarier har en tendens att växa igen rätt kraftigt och ljuset stannar då högt upp i växtligheten. Fiskarna trivs i den soppan, men det är inte alltid så lätt att se dom och ljuset räcker inte till vettiga foton utan blixt. Ska se om jag kan fixa det på något vis framöver.
//Winnie
Än så länge så har åtminstone detta paret varit ganska lugna, både hona och hane visar upp sig för varann men de har inte visat några tendenser till aggresivitet.
Vi får hoppas att det håller i sig, vidare kommer mer bilder på dessa skönheter i helgen förhoppningsvis, då med riktig blixt etc.