Keibo skrev:
Om du har FX5:an och vill ha rent och klart vatten (och fortfarande kapaciteten att klara av en red tails, några påfåglars och en paroonhajs grova avföring) och inte har något emot att rengöra din pump nu och då (ca. 1 gång varje/varannan månad) Skulle jag föreslå följande:

I utsidan på de tre korgarna sätter du makaroner/biobollar i de två undre & grov filtermatta i den översta.

I mitten av korgarna sätter du fin filtermatta i de två översta och filtervadd i den understa. Jag har kört på det i mitt 1500L i lite mer än en månad nu och har kristallklart vatten oavsett hur skitigt jag än gör det. Dock sätter filtervadden igen sig men det är bara att stanna filtret, strypa insug och utblås och sen öppna upp (ha en rejäl handduk under filtret) filtret. Ta upp de två översta korgarna och byt bara filtervadden.

Annars om man inte vill pyssla med filtervadden i ytterfiltret kan jag rekommendera http://www.plantswap.se/forum/viewtopic.php?t=6387 som jag kör i mina andra kar för att lösa den oljiga ytan som lätt uppkommer vid matning med för fet mat/för mycket mat. Den löser dessutom problem med annat smått skit i akvariet om man låter den gå några timmar som t.ex. över en natt).

Oj oj :) Det där var ett svar som det sken guld om :D
Ska fixa sådär imorgon... Tack så hemskt mycket för tipset "Keibo" [:-79][:-79][:-79]