cavelzini skrev:Jo jag får fixa så att täckglaset passar:) måste skaffa skarvsladd så jag kan få ut kablarna på ett bätre sätt bara, för korta nu:(...skulle va kul med några snäckor i det. Jag har inte sett att de ömsat skinn faktiskt, körsbären är det ju fullt av gammla skinn hela tiden tycker jag, dock så är den som är kvar betydligt snyggare i färgen nu, börjar bli mer rödbrun så den verkar trivas:) tyckte de va rätt bleka i affären men så är det ju med de flesta firrar med.
Wow 15 cm fräckt den som jag har kvar är väl ca: 6 cm nu skulle jag tro, ser ut som den har växt sen jag köpte den iaf tycker jag...fick ge 119kr st för de 3 jag köpte så man vill ju gärna att de ska klara sig:)
Ohj, de är inte billiga precis, men å andra sidan så är de inte så vanliga och de ska ha salt vatten/bräckt när larverna kläcks, jätte process. Inte konstigt att de då inte kostar 12kr st ;)
hur stort kar har du? du kanske kan gå ner till glasmästaren och fråga om de har glas som skulle passa till ditt kar som täckglas :) så kan de oxå göra ett snitt i glaset så att kablarna inte kläms :)