Jag tycker att det är bättre att säga nej och ta en utskällning än att det händer något, folk ska respektera det, om de inte gör de så är de som har fel. Som sagt var så går man om kring med en hund, och då tar man konstigt nog alltid ansvaret var som än händer om de skulle uppstå någonting, så det är bättre att vara på den säkra sidan. Om man säger nej och förklarar så är jag ganska så säker att inte mamma skulle låta sitt barn springa efter och krama hunden.
En god vän till mig låter aldrig någon klappa deras hundar om de är ute och går en promenad för de stör deras träning, man kan använda det om man vill och ingen ska bli arg och säga att hunden är farligt, normalt brukar folk respektera det.
Om det är en god vän som vill klappa hunden är ju en annan sak, men små barn är fulla med spring i en viss ålder, tror nog inte att en vuxen människa skulle springa och krama hunden he he.
Som jag sagt tidigare, det är på bådas ansvar, den som tar med sig sitt barn ut på en promenad, där det kan finnas snälla och elaka hundar, och den som tar ut sin hund måste också ansvara för vad som händer.