Skall du ha cirkulation så använd dig av stream pumpar, Tunze, Seio, Koralia.
Det blir ett mycke bättre o naturligare flöde för akvariet, powerheads används mest för att driva fosfatreaktorer och som returer från sump.
Dom konsumerar även mindre el och har magnetfästen(sugkoppar funkar inte i salt).

Den grova korallsanden blir ett gissel att hålla fin, sandvändare rår inte på den och så riskerar den att växa ihop med kalkalger(solid platta av grus o skräp).
Sen blir det mer problem med samlig av smuts i sanden.
Köp gärna finare "levande" sand, då fungerar det med sandvändare och den sanden kostar lika mycke som vanlig korallsand. Samt så får du lite mer mikroorganismer på köpet.

Ytterfilter är ingen höjdare egentligen då dom samlar på sig en massa junk som ligger och gror, man får rengöra dom frekvent för att bli av med eländet.
Skaffa en bra skummare istället, min plockar ut ½-1½ dl grön/brun smet varje dag på 500 liter.
Skall du ha ett ytterfilter så byt slagarna till silicon då dom vanliga har en tendens att torka ut och släppa.

Materialval är extremt viktigt i saltvatten då det är mer agressivt än sötvatten, samt så är organismerna mer känsliga för förgiftning etc.
Jag tänker mest på din tilltänkta bakgrund, försegla den med rätt lack och gör det nogrant så skall de gå.

Det fanns ytterligare nåt jag reagerade på när jag skummade igenom tråden men det kommer jag inte på nu...

Det som påverkar vad du kan ha i karet och hur de kommer att se ut är bland annat.
-Mängden levande sten.
-Osmos, vill du ha en hamnbiotop med algodling så skippa osmosen.
-Flöde, hindrar döda fläckar samt ansamling av smuts och är närnmast kritiskt för koraller.
-Skummare, plockar ut en massa skit och är ett enormt säkerhetsbälte för en nybörjare.
-Ljus, skall du ha koraller så krävs det en hel del ljus(en grov riktlinje är 1watt per liter).
-Kemi, hur du väljer att tillsätta kemikalier/ersäta det karet konsumerar.

Och slutligen, läs på.
Det är inte svårt när man kan det mest kritiska men det är svindyrt att lära sig genom at göra fel.

//NiXoN