SimonSaysBaka skrev:Jag brukar hålla mig till att säga att det är på hund ägarens ansvar att sköta hunden på rätt sätt, nästan till 80% av alla jag känner som har eller har haft rottweiler, vet inte hur de ska sköta sin hund, en hel del skaffar dem för att de är rädda att bli anfallna på gatan. De människor som jag känner som vet hur man tar hand om hundar, har snälla djur, de äter när de blir tillsagda, skäller inte och hoppar inte på gästerna, helt 100% lugna.
Man kan lyckas med alla hundar så länge de inte har någon hjärnskada. Disciplin, motion, och en bra kost till hunden så, om man vet vad man håller på med så kan man klara av vilken hund som helst. Men man glömmer lätt bort att djur är djur och de har instinkter, man måste lära sig läsa vad de tänker innan det sker en olycka.
Om jag hade en arg hund som anfaller andra hundar eller människor så skulle inte jag ta den ut på stan, det är 100% ägaren som är ansvarig för vad hunden gör, om denna tråd ska vara rättvis så skulle den mera vara om att man ska införa licens på större hundar, så inte vilken idiot som helst får ha dem, jag har sett en del som har plågat sina hundar så de ska bli aggressiva för att hålla folk borta från deras gård, men små barn är helt oskyldiga och kanske bara vill klappa hunden och då kan de sluta illa.
Om jag skulle få bestämma så skulle man förbjuda dåliga hund ägare.
Edit: Jag såg just att det var en väldigt, VÄLDIGT! gammal tråd lol
Bra sagt!