akvavirum skrev:A fy tusan! Hur många som helst av småhundarna är ouppfostrade!
Vi har en här i vår by och hon tycker vår boxer är så hemsk som morrar åt hennes lilla bichon frise, som alltid triggar igång vår boxer genom att morrande och skällandes dra som en galning i kopplet mot oss. Men det är våran hund som är farlig:/.
Ja, det är faktiskt jäkligt jobbigt. Jag har blandras, schäfer/flatcoat retriver - han klarar att nonchalera en liten hund en ganska lång stund faktiskt - men när de små står med världens ragg och står på bakbenen och bjäbbar så NOG FASEN ledsnar han till slut!
Inget konstigt med det tycker jag - för jag ledsnar också - och ägarna bara står där och säger inte ens åt sin hund..... OCH när min skäller tillbaka till slut - gissa om JAG får sura miner.... det är faktiskt ganska rubbat.
Eller om jag möter dem gåendes, så vill jag ha min hund på fot medans de har sin till höger (för de kan ju inte begära att de ska gå fot...). Alltså blir det min hund, jag - deras hund och de själva längst ut.... gissa om vem som svänger upp i arslet på min hund när vi passerar varann????? Jo, deras bjäbbande sak...Då är det på fasen att min vänder på en femöring! Tro det - för inte tusan vill han ha en främmande hund i arslet bakifrån och då gäller det att "jag" är beredd....Men varför ska jag slita och dra i min hund när de inte ens kan säga "ursäkta" - snart känns det som att jag är frestad att INTE slita i min när en främmande kommer upp i arslet på min hund.....men det vore inte rätt för någon av hundarna såklart. Men jag tycker att de kan ha såpass vett att de försöker hålla in sina små...[/QUOTE]
Känner igen mig så väl!