Menade inte att man ska proppa i sig en mega stor pasta talrik, kolhydrater finns i stort sätt allt från kött till en grönsak, om man äter mycket grönsaker så får man i sig en hel del bra kolhydrater, som sagt var så har jag också tränat en hel del, alla ggr jag ätit dåligt med kolhydrater så tog krafterna slut fortare.

som sagt 30gram är väldigt lite, äter du inga grönsaker alls? man ska ju balansera ut gifterna från kroppen med antioxidanter som finns i många grönsaker :) och då menar jag inte kokta morötter, blää lol

Jag är ganska så säker att han som vann skidskytte äter en hel del grönsaker, som min kost består av osaltade nötter(blir dålig i magen av för mycket salt), bönor, linser, om jag äter kokade grönsaker så är det broccoli, kyckling, (gris och nötkött men inte varje dag) pasta och ris, aldrig potatis massor av pakrika sallad gurka och annat lol

jag äter en del grönsaker givetvis men det är relativt lite.

det jag äter av i grönsaksväg är brysselkål, broccoli, blomkål, vitkål, sallad, gurka, zuchinni, avokado, oliver samt örtkryddor. Jag baserar min kost på fint kött, med gräddsås (utan redning), creme fraische, och kör även en del skysåser med smör. jag dricker inte mjölk etc då där är för mycket kolhydrater för min smak :)

Sen har ju många forskare sagt nu på senare tid att det visat sig i studier att just antioxidanter har relativt liten åverkan på kroppen så det tvistas en hel del nu om det faktiskt är så behövligt som många tidigare trott.

Men som du säger, jag äter en del grönsaker, även om jag försöker hålla ner på det. Däremot undviker jag frukt som pesten då det mer eller mindre är rent socker, och då fruktos som är en av de lätttilgängligaste socker arterna som lever rövare med ditt insulin :)