olof b skrev:
Jag vill ogärna vara den som klagar men som säljare är jag faktiskt jättemissnöjd med att av 510 utrop lottades de 300 första utropen bland bara ett fåtal (10 st?) försäljare.

Alla vi andra försäljare + det som fanns kvar efter de 300 första utropen lottades bland de sista 210 utropen.

Dessutom trycktes det ut listor för de första 300 utropen men inte för de sista 210.

Jag tycker inte att det var rättvist för oss som inte fick vara med och sälja på de 300 första utropen.

mvh

olof

Fullt förståeligt. Och vi har redan en plan för hur detta ska undvikas nästa år.

Att de första utropen skulle komma från ett mindre urval var medvetet, för att vi skulle kunna komma igång snabbt. Detta skulle dock bara vara det första bladet, ca 30-40 utrop.

Eftersom listan sedan strulade fick vi köra på på den listan längre än planerat (inte 300 utrop dock, eftrsom den numreringen innefattade även gods på fasta bordet.). Så detta berodde alltså också på strulet med listorna. Det hjälper så klart inte, skett är skett, men nu vet du varför i alla fall.